S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
VDA -PRAHA - Výrobní družstvo autoprůmyslu - idatabaze.cz

Autoelektrika Sláma partner VDA autobaterie

 

Diagnostika elektrického vstřikování a zapalování motorových vozidel, komfortní elektronikou, ABS, Airbagy. Dále montážemi doplňků, autoalarmy, centrálním zamykáním, stahováním oken. Montáže HF sad, diagnostika BOSCH, opravy alternátorů a startérů jsou pro nás samozřejmostí.

Podporuje mojeID

Úvod »» Startovací kabely 4m x 25 mm


        

Startovací kabely 4m x 25 mm

600A

 

Skladem: 4 ks
Dostupnost: Skladem na Praha 7 Bubenské nábř.10, Mladá Boleslav Nádražní 84
Číslo produktu: 11002
běžná cena 1 130 Kč
naše cena bez DPH : 661 Kč
naše cena s DPH (21 %):
800 Kč

do košíku:
  ks  

Jak kabely zapojit?

 

Návod na zapojení startovacích kabelů je prakticky v každé příručce k obsluze vozu, ale není na škodu si jej připomenout.

 

Při zapojování kabelů by mělo být vypnuté zapalování u obou vozidel. Nejprve se svorky červeně označeného kabelu připnou ke kladnému pólu (+) vybitého akumulátoru a následně ke kladnému pólu nabitého akumulátoru. Na ten se pak připojí na záporný pól (-) jedna svorka černě označeného kabelu a ta druhá se u vozidla s vybitým akumulátorem připojí na kovovou část v motorovém prostoru, u nových vozidel bývá tento kostřící bod často označen znamínkem mínus.

 

Černý kabel by neměl přijít do styku se záporným pólem vybité baterie, protože může dojít k jiskření, při němž akumulátor vypouští chemické výpary. Ty by mohly ve výjimečném případě i explodovat.

 

Když jsou kabely zapojeny, nastartuje se automobil s nabitou baterií. Díky tomu je pro nastartování druhého vozu k dispozici větší proud a navíc se neriskuje, že by se nejen v zimních teplotách po několika marných pokusech vybil i zdravý akumulátor.

 

Ve chvíli, kdy běží motor prvního vozu, je možné zkusit nastartovat automobil s vybitým akumulátorem. Pokud se nepodaří nastartovat na první pokus nemusí být ještě nutně prohráno. Některé odborné prameny uvádějí, že lze nechat vozidla spojena například 15 minut a poté pokus se startováním opakovat.

 

Pokud automobil s vybitým akumulátorem nastartuje díky spojení s druhým vozem prostřednictvím startovacích kabelů nemusí být nutně vše zachráněno. Odborníci doporučují ihned po jeho nastartování vypnout motor vozu se zdravým akumulátorem a pokud zhasne i vůz s vybitým, pak může být problém v jeho elektroinstalaci.

 

Jestliže motor vozu s vybitým akumulátorem běží i potom, co byl odpojen jeho zachránce, je pro zvládnutí dalšího samostatného startu potřeba jej nabít půlhodinovou až hodinovou jízdou.

 

Postup odpojování kabelů je opačný než jejich zapojení. Začíná se tedy odpojením svorky černě označeného kabelu z kostřícího bodu na karoserii vozu s vybitou baterií a následně ze záporného bodu na zdravém akumulátoru. Červeně označený kabel se odpojí nejprve u startujícího vozu a potom u vozu s vybitým akumulátorem.

Njk5YT