Kontaktní informaceProzovatel VDA výrobní družstvo autoprůmyslu
Sídlo firmy Bubenské nábřeží 10
170 00
Praha 7 Holešovice
vda@autobaterie.cz | kalvas@autobaterie.cz
+420 220 875 661 / +420 220 875 032
Č40762084 DIČ CZ40762084
Výpis z OR:Dr 504 vedená u Městského soudu v Praze výpis OR ke stažení den zápisu 25.června 1991
pro web a eshop, dotazy na produkty směřujte na provozovny
Kontaktní osoba Pavel Kalvas
Telefon +420 220 875 661
Email kalvas@autobaterie.cz
URL www.autobaterie.cz Facebook autobaterie.cz
PROVOZOVNY Maloochodní a velkoobchodní prodej autobaterií na všehcny typy automobilů.
Prodej baterií pro motocykly a skútry. Servis autobaterií.
PRAHA 7Bubenské nábřeží 10/1577 - Holešovice
Otvírací doba
Pondělí - Čtvrtek
7:00 - 17:00
Pátek
7:00 - 14:30
E-Mail kalvas@autobaterie.cz
Telefon +420 220 875 661 / +420 220 875 032
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online;v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
MLADÁ BOLESLAV
Nádražní 84
Otvírací doba
Pondělí - Pátek
7:00 - 16:00
E-Mail vda@autobaterie.cz
Telefon+420 326 714 221 / +420 602 612 841
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online;v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Kdo jsme, co jsmeVDA PRAHA - Výrobní družstvo autoprůmyslu
Velkoobchod, maloobchod, prodej, servis, montáž:
- startovací autobaterie pro osobní, nákladní a užitkové automobily, traktory, motocykly, speciální a stavební stroje, zemědělské stroje, sportovní lodě, motorové saně
- značky: AKUMA, VARTA, YUASA, FIAMM, OPTIMA, BANNER
- trakční baterie - značky BANNER TROJAN
- alkalické články
- baterie pro volný čas, (baterie do obytných vozů, dětských autíček, pro modeláře a pod.)
- staniční (záložní zdroje), nabíjecí zdroje pro všechny typy baterií.
Provozovny:
- Bubenské nábřeží 10, Praha 7 tel.: 220 875 661
- Nádražní 1436, Mladá Boleslav tel.: 326 714 221
Velkoobchodní a maloobchodní prodej servis a montáž:
Džitel certifikátu ISO/TS 16949 . Zlatý formel nejvyšší ocenění od firmy VARTA a Akuma.
Akumulátory automobilové
Akumulátory motocyklové
Akumulátory pro volný čas
Akumulátory trakční
Akumulátory nabíjecí
Startovací zdroje.
Akumulátory pro dětské vozíky na bateriový pohon ( autíčka, tříkolky, atp.)
- motorové čluny s elektromotorem
- letecké a lodní modely
- radioamatery
- invalidní vozíky
- vysokozdvižné a paletové vozíky
- záložní baterie ústředen atd.
- nouzové zdroje ve veřejných prostorech ( kina, divadla, nemocnice,
bytový fond a pod.)
Odběr a likvidace dle odpadového zákona:
- nefunkční a vyřazené autobaterie.
Obchodní a servisní zástupce:
- VARTA
- AKUMA a.s. Mladá Boleslav.
Historie
Přesné datum vzniku VDA – VÝROBNÍ DRUŽSTVO AUTOPRŮMYSLU PRAHA sice není známo, ale jisté je, že šlo o scénář koncem 40. a počátkem 50. let 20. století obvyklý. Likvidace živnostníků, vyvlastňování, rušení malých závodů, perzekuce. Únikem byla buď emigrace, nebo dobrovolné včlenění do státního sektoru nebo státem řízeného družstevnictví, pokud to vůbec bylo možné. Tehdejší podnikatelé v oblasti elektrozařízení, autosvětel a autobaterií, např. SMOLÍK a spol. Pley-Andreadis, ASO, bratři Mrázové nebo Hofman a Koukal (HOKO), se stali součástí nově vznikajících družstev. Spolumajitel posledně jmenované firmy HOKO pan Gabriel Koukal vstoupil do VDA dobrovolně (vložil svůj závod Na Valentince a v Karlíně), stal se nejdříve správcem majetku a později na dlouhou dobu předsedou a výkonným ředitelem družstva. Hlavím výrobním programem VDA se stala výroba, opravy a nabíjení akumulátorů.
Celá 50. léta byla ve znamení kusové malovýroby, kde se veškeré komponenty dělaly ručně a v malých sériích, postupně se objevovaly modernější přípravky a výrobní možnosti se zvětšovaly. V tehdejších podmínkách objem výroby baterií dosahoval 500 až 800 ks ročně, hodně se opravovalo a dělaly se tzv. kladné přestavby (výměna kladných desek, jejichž životnost je kratší než záporných). Práce ve výrobě baterií s olovem a kyselinou sírovou byla objektivně těžkou, rizikovou a málo atraktivní. Mnoho lidí nepohodlných režimu bylo vykázano k práci v těchto provozech, v případě VDA byl jedním ze zaměstnanců člen rodiny Petrofů.
Dne 1. 7. 1961 došlo z rozhodnutí nadřízených ke sloučení VDA a dalších malých družstev s Autodružstvem Praha a začalo období expanze.Výroba baterií dále probíhala pod značkou VDA, ale kontakty v rámci technické i obchodní spolupráce s tehdejší Pražskou akumulátorkou n. p. (dodávky pryžových skříní, víček, olověných pólů a můstků a zejména již formovaných desek E) se rozšířily. Přesto zde byla zřetelná snaha o určitou výrobní a technologickou nezávislost. Ta se projevila nákupem některých technologických zařízení, zejména licího automatu na dvojité mřížky a stroje na pastování těchto mřížek. Na vysvětlenou, tzv. pasta vyplňuje olovenou mřížku a je tou složkou, která drží elektrický náboj.
Samostatná výroba baterií byla v rámci Autodružstva ukončena v roce 1975 otevřením nového areálu VAZ-Žiguli Na Patance v Dejvicích a v podstatě manufakturní způsob výroby autobaterií pod kulatou značkou VDA skončil na základě dohody mezi Autodružstvem a Pražskou akumulátorkou n. p. Mladá Boleslav (dnešní Akumy, a. s.). Použitelné technologické zařízení bylo prodáno a převezeno do závodu PA v České Lípě. Dohoda dále počítala s tím, že budou pokračovat v podstatně zvýšeném množství dodávek desek E, letovacích můstku, pólů i letovacího olova, protože Autodružstvo Praha se již orientovalo na montáž tzv. generálkovaných autobaterií. Generální nebo také celková oprava spočívala v postatě ve výrobě z některých použitelných součástí (zejména skříní a víček) získaných při procesu rozpařování starých baterií. Z dnešního pohledu šlo o ekologicky dobře ošetřený způsob výkupu a sběru starých baterií a jejich zpracování na dále použitelné nebo odpadové části.